EURUSD: trend bullish kekal dalam euro

Sebelum ini:

Pada hari Khamis, 10 Januari, perdagangan berakhir dengan penurunan dalam euro. Euro / dolar menurun kepada 1.1485. Semalam, dolar AS mengimbangi sekitar 60% daripada kerugian yang ditanggung pada 9 Januari. Saya percaya bahawa mata wang euro melemah, dan dolar telah menguat dengan faktor teknikal.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 12:30 – UK: KDNK, pengeluaran perindustrian, pengeluaran pembuatan, baki imbangan dagangan, jumlah pembangunan (Nov)
  • 16:30 – AS: indeks harga pengguna (Dis)
  • 21:00 – bilangan pelantar minyak aktif dari Baker Hughes
  • 22:00 – AS: laporan bajet (Dis)

 

Situasi semasa:

Jangkaan untuk pelemahan pasangan betul sepenuhnya. Selepas mencecah harga maksimum pertama kali jatuh ke tahap ke-45, kemudian ke 67. Gabungan tahap pada harga yang sama membentuk zon sokongan yang baik dari 1.1489-1.1500.

Harga pulih dari lb dan garis bawah saluran. Saya menjangkakan pengukuhan euro terhadap dolar kepada 1.1569. Terdapat hasrat kuat untuk membuat ramalan pelemahan euro ke 1.1470, kerana terdapat percanggahan dalam analisis. Kitaran dan corak yang ditemui menunjukkan kenaikan pasangan, dan stochastics dan corak harga setiap jam selama 5 dan 15 minit menunjukkan penurunan. Memandangkan dalam sesi Asia, dolar telah jatuh harga berbanding semua mata wang utama, dan kebanyakan pasangan cross euro menaik, saya tetap pada kenaikan harga. Di samping itu, aset berisiko optimis terhadap rundingan antara AS dan China.

Hari ini, set penunjuk British dijadualkan: jumlah pengeluaran industri dan pengeluaran dalam sektor perkilangan pada bulan November, baki imbangan dagangan dan KDNK pada bulan November. Tindak balas hanya untuk jangka masa pendek. Kalendar zon Eropah kosong. Jadi ikuti pasangan cross euro, serta yen. Dinamik yen, kita perlu melihat peralihan ke aset pertahanan. Dalam sesi AS, tumpuan pedagang akan beralih kepada data mengenai inflasi di Amerika Syarikat, yang bergantung kepada dasar Fed.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar