EURUSD: kejatuhan dijangka menjelang hari jumaat

Sebelum ini:

Pada hari Jumaat, 30 November, dagangan dalam euro berakhir dengan penurunan. Pengukuhan dolar dikaitkan dengan jangkaan keputusan mesyuarat Presiden AS dan Pengerusi RRC semasa sidang kemuncak G20 di Argentina. Trump, dalam twitternya, memberi amaran bahawa sekirayna rundingan tidak mencapai kata sepakat, cukai terhadap China akan dinaikkan. Kursus menurun ke 1.1306 tanpa lantunan.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 12:00 Zon Euro: indeks PMI pengeluaran Markit (Nov)
  • 12:30 UK: indeks PMI pengeluaran (Nov)
  • 13:00 Zon Euro: mesyuarat Eurogroup
  • 14:30 AS: ucapan perwakilan FOMC, Clarida
  • 16:00 AS: ucapan perwakilan FOMC, Quarles
  • 16:30 Kanada: indeks PMI pengeluaran RBC (Nov)
  • 17:15 AS: ucapan perwakilan FOMC, Williams
  • 17:45 AS: indeks PMI pengeluaran (Nov)
  • 18:00 AS: indeks PMI pengeluaran ISM (Nov)

Carta euro/dolar H1. Sumber: TradingView

Situasi semasa:

Pada hari Isnin, dagangan pada indeks dolar dibuka lebih rendah. Euro meningkat berbanding dolar kepada 1.1373. Peningkatan mendadak adalah disebabkan oleh fakta bahawa Amerika Syarikat dan China telah bersetuju untuk menghentikan perang perdagangan sehingga akhir suku pertama tahun 2019. Pasaran bereaksi secara positif kepada berita ini.

China telah bersetuju untuk meningkatkan jumlah produk pertanian, tenaga, perindustrian dan lain-lain dari Amerika Syarikat untuk mengurangkan ketidakseimbangan perdagangan antara negara-negara. Di samping rundingan, pada hari Isnin, minyak meningkat 5.5%, yang memberi kesan positif terhadap mata wang komoditi.

Harga dalam graf ditetapkan pada 1.1363, sebenarnya - 1.1374. Menurut ramalan itu, saya menunggu harga untuk kembali ke garis bawah sempadan pada tahap ke-45 - 1.1317. Pada hari Jumaat, terdapat penjual yang kuat di peringkat ini, jadi ketika saya melakukan tinjauan, saya mengambil kira kemungkinan perlindungannya pada tahap 1.1370.

Jumlah perdagangan pada hari ini adalah sangat rendah. Saya tidak menyaksikan sebarang tahap perlindungan, dan kerana ianya adalah rendah untuk pembelian.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar