EURUSD: pasangan diperdagang di sekitar tahap sokongan penetapan

Sebelum ini:

Pada hari khamis 29 November, perdagangan berakhir dengan sedikit kenaikan. Pasangan diperdagang dalam julat terhad 1.1350-1.1400. Peserta pasaran bertindak balas terhadap berita dari UK, Itali dan Amerika Syarikat. Mereka terbatas dengan minit mesyuarat November Fed AS, yang boleh mengandungi petunjuk mengenai prospek untuk mengetatkan dasar kewangan Bank Negara.

Menurut minit mesyuarat FOMC FedAS, ahli jawatankuasa membincangkan masa penggantungan proses peningkatan kadar. Dolar jatuh ke euro, tetapi tidak banyak. Hasil pada bon 10 tahun di Amerika Syarikat jatuh kepada 3.04%.

Menurut FedWatch CME Group, kebarangkalian kenaikan kadar pada Disember adalah 82.7%. Tahun depan, menurut CME, hanya satu kenaikan kadar AS dijangka. Oleh itu, retorik ahli FOMC dan penunjuk makroekonomi untuk Amerika Syarikat sangat penting untuk pasaran pertukaran asing global.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 10:00 Jerman: jualan runcit (Okt)
  • 10:45 Perancis: indeks harga pengguna (Nov)
  • 11:00 Switzerland: penunjuk utama KOF (Nov)
  • 13:00 Zon Euro: indeks harga pengguna (Nov), kadar pengangguran (Okt)
  • 16:30 Kanada: KDNK (Q3), harga produk perindustrian (Okt)
  • 18:45 AS: indeks PMI Chicago (Nov)
  • 21:00 AS: bilangan pelantar minyak AS dari Baker Hughes

Carta euro/dolar H1. Sumber: TradingView

Situasi semasa:

Saya melakukan perkara yang betul, bahawa pada hari Khamis saya tidak membuat ramalan untuk euro. Model harga semalam, saya pasti tidak menganggapnya. Saya tidak memilikinya dalam fikiran saya. Latar belakang berita telah membantu mengekalkan harga dalam jarak terhad, dan hari ini kita dapat mengharapkan jalan keluar dari situ.

Pada permulaan dagangan di Eropah, saya menjangkakan pecahan 1.1387 dan kejatuhan pasangan kepada 1.1368. Jika kejatuhannya tajam, maka 1.1349 boleh dianggap sebagai sasaran. Kejatuhan di bawah adalah dipersoalkan. Tidak diketahui berapa banyak pembeli akan memenuhi penjual, dan bagaimana penjual akan berkelakuan sekitar 45 darjah.

Sekiranya kejatuhan tidak akan berlaku dalam masa 2-3 jam, dan pembeli akan mula menolak harga kepada rintangan 1.1400, kemudian bersiap untuk kenaikan hingga 1.1425. Jika pembeli melangkaui tahap 1.1425, maka oleh penutupan Eropah kita dapat melihat euro pada tahap 1.1465 berhampiran jalur MA dari garis U3.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar