EURUSD: pasaran mungkin akan berehat sempena cuti Thanksgiving di Amerika

Sebelum ini:

Pada hari Rabu, 21 November, perdagangan dalam euro berakhir dengan sedikit peningkatan. Pembetulan indeks saham dan harga minyak menyokong euro pada siang hari. Peserta pasaran juga mengabaikan keputusan Suruhanjaya Eropah untuk menolak versi baru bajet kerajaan Itali. Keputusan ini meningkatkan kemungkinan mengenakan sekatan ke atas negara. Oleh kerana prosedur ini mungkin mengambil masa beberapa bulan, pasaran telah memberi reaksi buruk kepada berita ini.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 15:30 Zon Euro: minit mesyuaran dasar kewangan ECB
  • 17:45 Kanada: ucapan perwakilan BoC, Wilkins
  • 18:00 Zon Euro: keyakinan pengguna (Nov)
  • 20:00 Zon Euro: ucapan perwakilan ECB, Mersch
  • 23:55 UK: ucapan perwakilan MPC, Saunders

Carta euro/dolar H1. Sumber: TradingView

Situasi semasa:

Harapan saya untuk pelemahan euro terhadap keputusan Suruhanjaya Eropah tidak menjadi kenyataan. Pembetulan ke atas telah ditangguhkan dalam masa. Dengan latarbelakang kelemahan umum dolar Amerika Syarikat dan pemulihan harga di pasaran saham, pembeli mampu menaikkan kadar kepada garis kunci kira-kira 1.1415 (maksimum - 1.1425). Menjelang akhir hari, harga itu kembali ke kawasan 11332.

Gambaran teknikal kekal menurun dalam rangka pergerakan pembetulan ke pergerakan menaik dari minimum 1,1226. Harga itu didagangkan berhampiran garisan baki dan trend. Memandangkan pasaran seimbang dengan ketidakpastian yang tersisa di sekitar Itali, saya masih menjangkakan euro akan melemah ke tahap 1.1340 menjelang minggu dagangan ditutup.

Hari ini, rata mungkin disebabkan oleh hujung minggu Amerika Syarikat. Dalam hal ini, saya menjangkakan naik turun dalam lingkungan 1.1365-1.1425 semalam. Kalau menentang latar belakang pengukuhan dolar umum, cross dengan euro akan ditolak, maka ia patut menurunkan tahap sasaran dari 1.1340 hingga 1.1345.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar

Ada laman web yang lebih baik untuk anda

Laman web baru yang menarik dengan perkhidmatan yang lebih sesuai untuk lokasi anda telah dilancarkan baru-baru ini!

Daftar di sini untuk mendapatkan Bonus Selamat Datang 30% anda.