EURUSD: trend menaik euro berterusan

Sebelum ini:

Minggu ini, tema Brexit menguasai pasaran pertukaran asing. Dinamika pound British sentiasa dipantau oleh para peserta pasaran. Pada hari Khamis, ia jatuh berbanding dolar sebanyak 2.3%, kepada 1.2735. Kejatuhan itu menyebabkan berita bahawa Menteri British untuk Hal Ehwal Brexit Dominic Raab meletak jawatan. Satu lagi berita yang tidak menyenangkan untuk pound British adalah perbincangan bahawa Theresa May dapat mengalahkan undi tidak percaya. Dengan latar belakang ini, euro jatuh ke 1.1271, tetapi pembeli dengan cepat memenangi kerugian dan mencecah tahap maksimum Eropah kepada 1.1362.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 13:00 Zon Euro: CPI (Okt)
  • 16:30 Kanada: pelaburan portfolio asing dalam sekuriti Kanada (Sep), pelaburan portfolio Kanada dalam sekuriti asing (Sep)
  • 17:15 AS: pengeluaran perindustrian (Okt), penggunaan kapasiti (Okt)
  • 21:00 AS:bilangan pelantar minyak AS dari Baker Hughes

Carta euro/dolar H1. Sumber: TradingView

Situasi semasa:

Saluran naik semalam dari 1,1222 perlu diperbetulkan. Harga adalah di atas garis imbangan, jadi ia menyokong sokongan (1.1314). Line Lb melepasi garis bawah saluran dengan 22 mata. Sekiranya harga jatuh di bawah tahap 1.1295, senario pertumbuhan akan dibatalkan. Kami juga mengikuti tajuk berita mengenai anggaran Itali. Mereka boleh melancarkan pasangan.

Menurut ramalan, saya menjangkakan penerusan pertumbuhan pasangan dalam saluran ke 1.1395. Sekiranya euro menguatkan terhadap kelemahan umum dolar, maka pada masa ini ujian sebanyak 1.1430 mungkin. Stochastic menghala keatas. Kemungkinan pengembalian ke lb.

Pedagang memberi tumpuan kepada laporan mengenai inflasi di zon Euro pada bulan Oktober. Sekiranya anda tidak mengecewakan, maka kami akan berhenti tanpa pengunduran. Pakar menjangkakan bahawa indeks harga pengguna tahunan akan kekal tidak berubah pada 2.2%. Pada pukul 11:00 (GMT + 3), ketua ECB, Mario Draghi, bercakap. Memandangkan ini bukan sidang media selepas mesyuarat ECB, pembentangannya tidak akan menjejaskan pasaran.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar