EURUSD: pasaran terhenti pada tahap sokongan

Sebelum ini:

Pada hari Selasa, 30 Oktober, euro ditutup rendah. Pembeli dua kali cuba membalikkan keadaan, tetapi tidak berjaya. Euro jatuh berbanding dolar ke tahap 1.1341. Kejatuhan euro telah dipermudah oleh beberapa faktor:

  1. Euro kekal di bawah tekanan kerana ketidakpastian di Itali. Dengan indeks KDNK yang lemah di Itali untuk suku tahun, hasil pulangan bon Itali naik. Perbezaan dengan hasil sekuriti Jerman yang serupa meningkat ke 300 titik. Masih tiada kemas kini berkaitan draf bajet baru.
  2. Pihak berkuasa AS siap untuk memperkenalkan tarif untuk baki import dari China pada awal bulan Desember, sekiranya perjanjian perdagangan baru tidak tercapai. Donald Trump menyatakan perkara ini dalam Twitternya. Hasil bon 10 tahun AS melonjak. Dolar menguat dalam seluruh pasaran.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 10:00 Jerman: jualan runcit (Sep)
  • 10:45 Perancis: indeks harga pengguna (Okt)
  • 12:00 Switzerland: kaji selidik ZEW  (Okt )
  • 13:00 Zon Euro: indeks harga pengguna (Okt), tahap pengangguran (Sep)
  • 15:15 AS: kadar pekerjaanADP (Okt )
  • 15:30 Kanada: KDNK (Ogos), IPP (Sep)
  • 16:45 AS: indeks PMI Chicago (Okt)
  • 17:30 AS: perubahan rizab minyak mentah EIA (Okt 26)

Carta euro/dolar H1. Sumber: TradingView

Situasi semasa:

Pembentukan penerbalikan tidak berlaku. Faktor luaran adalah lebih kuat daripada isyarat teknikal. Harga kembali ke tahap minimum 26 Oktober. Pada masa penulisan ini, euro bernilai 1.1340.

Dalam sesi perdagangan di Asia, dolar AS menunjukkan dinamik campuran ke arah pesaingnya. Franc dan pound didagangkan dengan kenaikan, selebihnya penurunan. Hari ini, perhatian peniaga akan tertumpu kepada indeks jualan runcit di Jerman dan inflasi di zon euro. Jika indeks saham tidak akan jatuh, maka perhatian mereka akan beralih kepada mesyuarat Bank of England (Khamis) dan kajian pasaran buruh AS (Jumaat). Pasaran akan mula bersedia untuk acara ini.

Apa yang boleh dijangkakan hari ini?

Harga terletak pada sokongan. Mengambil kira faktor luaran dan pengukuhan dolar dengan hasil bon 10 tahun Amerika Syarikat yang menaik, saya menjangkakan kajatuhan kadar pertukaran ke tahap ke-90 (1.1309) melalui pengembalian semula ke tahap 1.1355.

Tahap 1.1365 untuk saya adalah titik rujukan. Kini Lb adalah sekitar 1.1371. Jika kita mempertimbangkan masa pengembalian, garisan akan menemui harga pada tahap 1.1365. Sekiranya ia pecah, ramalan hari ini tidak akan berfungsi. Darjah 45 adalah di bahagian atas saluran, yang dibina dari bawah. Ia berfungsi sebagai sasaran untuk pembeli, jika mereka melepasi tahap 1.1365.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar

Ada laman web yang lebih baik untuk anda

Laman web baru yang menarik dengan perkhidmatan yang lebih sesuai untuk lokasi anda telah dilancarkan baru-baru ini!

Daftar di sini untuk mendapatkan Bonus Selamat Datang 30% anda.