EURUSD: corak penerbalikan masih kekal

Sebelum ini:

Pada hari Isnin, 29 Oktober, euro ditutup dengan penurunan. Harga bergerak ke arah yang berbeza dari kenyataan oleh Canselor Jerman Angela Merkel dan statistik AS.

Merkel memutuskan untuk menamatkan kerjaya politik. Beliau tidak akan bertanding untuk Bundestag pada tahun 2021 dan menarik pencalonnya untuk jawatan canselor. Pengukuhan mata wang AS adalah disebabkan oleh penerbitan data yang menggalakkan mengenai perbelanjaan pengguna dan permintaan yang dikurangkan untuk aset berisiko sebagai tindak balas kepada pembetulan ke bawah indeks saham AS. Statistik kini penting untuk pasaran, sebagai minggu depan kenaikan kadar faedah seterusnya di Amerika Syarikat dijangka.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 9:30 Perancis: KDNK (Q3).
  • 10:45 Perancis: perbelanjaan pengguna (Sep).
  • 11:00 Switzerland: penunjuk utama KOF (Okt).
  • 11:55 Jerman: perubahan kadar pengangguran (Okt), kadar pengangguran (Okt).
  • 13:00 Zon Euro: KDNK (Q3), keyakinan pengguna (Okt), penunjuk sentimen ekonomi (Okt), keyakinan perindustrian (Okt), keadaan perniagaan (Okt).
  • 16:00 Jerman: CPI (Okt).
  • 16:00 AS: indeks harga perumahan S&P/Chase-Shiller (Ogos).
  • 17:00 AS: keyakinan pengguna CB (Okt).

Carta euro/dolar H1. Sumber: TradingView

Situasi semasa:

Jangkaan pasaran semalam telah dipenuhi sepenuhnya. Harga jatuh ke tahap ke-45 dan kembali. Model harga untuk pertumbuhan mula berkuat kuasa selepas kejatuhan petang. Walaupun ia relevan, saya akan meneroka hari ini untuk mempertimbangkan kenaikan harga daridarjah 45 (1.1363) hingga 1.1425 / 30. Sekiranya lilin jam ditutup di bawah 1.1355, ramalan akan dibatalkan. Dalam kes ini, adalah perlu bersiap untuk kemas kini sekurang-kurangnya 1.1336.

Maklumat yang berbaloi untuk diberi perhatian adalah laporan buruh pasaran dan inflasi di Jerman.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar

Ada laman web yang lebih baik untuk anda

Laman web baru yang menarik dengan perkhidmatan yang lebih sesuai untuk lokasi anda telah dilancarkan baru-baru ini!

Daftar di sini untuk mendapatkan Bonus Selamat Datang 30% anda.