EURUSD: euro semakin stabil di garis imbangan dalam penantian dorongan baru

Sebelum ini:

Pada Isnin, 15 Oktober, perdagangan dalam euro berakhir dengan kenaikan. Euro memenangi semula semua kerugian yang dialami pada hari Jumaat. Euro berundur dari low 1.1535, tetapi saya tidak faham apa yang digunakan oleh pembeli untuk kejatuhan hari Jumaat. Hasil pulangan bon kerajaan AS berada dalam jangkauannya. Persoalan masih kekal bahawa, dengan masalah yang tinggal untuk euro, pengukuhannya disebabkan oleh pengukuhan dolar secara umum dengan kalendar kosong.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 11:30 UK: bilangan tuntutan manfaat (Sep), kadar pengangguran ILO  (3M) (Ogos), purata pendapatan (Ogos).
  • 12:00 Jerman: kaji selidik ZEW - sentimen ekonomi (Okt).
  • 12:00 Zon Euro: kaji selidik ZEW  - sentimen ekonomi (Okt), imbangan dagangan n.s.a. (Ogos).
  • 15:30 Kanada: portfolio pelaburan Kanada dalam sekuriti asing (Ogos).
  • 16:15 AS: pengeluaran perindustrian (MoM) (Sep), penggunaan kapasiti (Sep).
  • 17:00 AS: indkes harga perumahan NAHB (Okt), pembukaan kerja JOLTS (Ogos).
  • 23:00 AS: aliran bersih jangka panjang TIC (Ogos).

Carta euro/dolar H1. Sumber: TradingView

Situasi semasa:

Isnin bergerak menentang Jumaat. Saya tidak menghiraukan sebaliknya, kerana pasaran bergantung pada analisis pembukaannya dengan penurunan pound dan euro dari perbincangan Brexit yang gagal pada hujung minggu.

Semalam, Perdana Menteri Britain Theresa May berkata kemajuan serius telah dibuat dalam rundingan Brexit. Bloomberg, memetik seorang diplomat EU yang tidak dinamakan, berkata masalah utama masih tidak dapat diselesaikan.

Dalam rangka masa per jam, corak double top terbentuk. Pengesahan pertama diterima dalam sesi Asia - pecahan garis trend. Menurut matlamatnya adalah di bawah tahap 1.1500. Saya tidak membuat ramalan hari ini. Saya fikir ia mungkin tidak berfungsi. Pound tidak melemah. Sekiranya pasaran dalam sesi Eropah mengabaikan faktor geopolitik, maka harga dengan mudah boleh melebihi 1.1600. Pengembalian ke tahap 1.1600 akan menunjukkan bahawa pasaran bersedia untuk menembusi rintangan.

Perhatian pedagang tetap tertumpu kepada keadaan di Itali, di mana kerajaan harus menyerahkan bajet draf untuk 2019 ke EU. Pada hari Rabu, Fed AS akan menerbitkan minit mesyuarat. Gambaran teknikal menunjukkan kejatuhan euro kepada 1.1540, berita terkini dari UK - untuk mengukuhkan. Harga terletak pada garisan lb. Pasangan dalam rangka masa per jam berada pada titik keseimbangan, dan harganya sudah siap untuk menyimpang daripadanya. Sekiranya menembusi tahap 1.1610, pembeli akan bergerak ke 1.1685.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar