EURUSD: pembukaan pagi sesi bermula dengan pembetula euro

Sebelum ini:

Pada akhir minggu lalu, mata wang utama menunjukkan peningkatan, kecuali dolar Kanada. Peningkatan terbesar terhadap dolar AS ditunjukkan oleh yen Jepun (+ 1.33%). Dolar New Zealand meningkat sebanyak 1.09%, dolar Australia - sebanyak 0.87%, euro - 0.23%, pound British - 0.31% dan Swiss franc - 0.04%. Dolar Kanada jatuh 0.62%.

Pada hari Jumaat, euro jatuh dari 1.1610 kepada 1.1535. Kejatuhannya didorong dengan pengukuhan umum dolar AS, serta peningkatan hasil pulangan bon AS. Selain itu, mata wang utama untuk dolar Kanada berikutan dari penurunan harga minyak dan pound.

Pound UK menerima tekanan dari berita Brexit, iaitu, melaporkan bahawa perdana menteri Theresa May tidak akan bersetuju dengan keahlian tetap Britain dalam kesatuan kastam.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 10:15 Switzerland: indeks harga pengeluar dan import (Sep).
  • 15:30 AS: jualan runcit (Sep), indeks pembuatan NY Empire State (Oct).
  • 17:30 Kanada: kaji selidik Business Outlook Bank of Canada

Carta euro/dolar H1. Sumber: TradingView

Situasi semasa:

Ramalan pada hari Jumaat betul sepenuhnya. Selepas penembuan garis trend, harga dengan pantas kembali ke garisan imbangan dan darjah 45. Pada hari isnin, dagangan dibuka lebih rendah pada euro. Pound Britain outsider, kerana rundingan antara Great Britain dan EU pada Brexit mula perlahan.

Pada masa penulisan, euro bernilai 1.1567. Harga adalah di bawah garis imbangan. Pada 17-18 Oktober, mesyuarat pemimpin EU akan berlangsung di mana bajet Itali akan dibincangkan. Hari ini adalah hari terakhir untuk negara anggota EU mengemukakan draf bajet untuk 2019 kepada Suruhanjaya Eropah. Peningkatan perhatian akan ke Itali. Sekiranya kerajaan Itali enggan berkompromi, euro akan kembali menjadi tekanan.

Wakil IMF mengatakan bahawa Itali harus menghormati peraturan belanjawan EU dan membuat rizab jika terjadi pertumbuhan ekonomi yang perlahan.

Pada hari rabu, Fed AS akan menerbitkan minit mesyuarat September mengenai dasar kewangan, yang mana pengawal selidik menaikkan kadar untuk kali ketiga tahun ini. Menurut ramalan itu, saya menunggu keturunan ke tahap 1.1476 dengan pembukaan perdagangan di Eropah pada hari Selasa. Hari ini matlamat saya di sekitar 1,1505 / 10.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar