Kami kini 19 tahun!

Analisis pasangan NZDUSD pada 05.10.2018

Pasangan NZDUSD jatuh dari kira-kira 0.6700 ke 0.6450 selepas mesyuarat Fed, yang berlangsung pada 25 dan 26 September. Ternyata dalam H4, carta pasangan itu turun dari garis atas trend menurun ke garis bawah:

Grafik menunjukkan bahawa pada masa ini harga NZDUSD sedang menghampiri garis bawah.

Saya masih percaya bahawa tekanan dari USD ke NZD akan berterusan. Walau bagaimanapun, petang ini saya menutup separuh kedudukan saya dengan menjual NZDUSD pada 0.6463, yang saya buka sebelum ini pada H4. Saya bercakap mengenai hari ini semasa saya mengkaji pasaran pertukaran asing. Sekiranya NZDUSD pada H4 melantun pada bahagian atas trend dan beralih ke bawah, maka saya akan mencari peluang untuk jual. Pada separuh kedua kedudukan saya untuk dijual di NZDUSD, yang saya tidak tutup, Take Profit kekal pada 0.6332, dan Stop Loss kekal pada 0.6888.

Pada masa penulisan, NZDUSD diperdagang pada 0.6472.

08 Oktober, 10:32 (GMT+3)
EURUSD: euro mula stabil di garis lb

Perhatian:

Ramalan yang dinyatakan dalam ulasan merupakan pendapat dan pandangan pengarang. Komen yang dilakukan tidak membentuk saranan atau panduan untuk perdagangan dalam pasaran kewangan. Alpari tidak bertanggungjawab atas sebarang kemungkinan kerugian (atau dalam bentuk kerosakan), sama ada secara langsung atau tidak, yang mungkin berlaku akibat dari penggunaan bahan yang diterbitkan dalam ulasan.

Kembali ke atas