Semua ulasan

Pasangan pound dolar menghampiri tahap sokongan 1.2957

Pada hari pertama minggu ini, sekitar tengah hari, pasangan GBPUSD menembusi sokongan pada tahap 1.2957 dan selepas kembali di atas tahap ini ia terus menguji kekuatan. Tahap ini sepadan dengan low harian yang dicapai oleh pasangan pada 19 Julai, dan penembusan tahap ini bermakna pengembalian pasangan ke nilai awal September tahun lepas. Sasaran perantaraan untuk penurunan pasangan GBPUSD adalah tahap 1.2851, dan seterusnya, matlamat yang lebih penting - 1.2773, pencapaian yang akan mendorong pasangan itu ke nilai bulan Jun tahun lalu.

Penurunan pound berbanding dolar tidak terhalang dengan keputusan untuk meningkatkan kadar, diumumkan oleh Bank of England pada khamis lepas. Keputusan untuk menaikkan kadar dari 0.50% ke 0.75% telah dijangka oleh pasaran, dan apa yang mengejutkan adalah keputusan diluluskan dengan sebulat suara. Dan sehari sebelumnya, rabu lepas, Fed AS juga dijangka mengekalkan kadar tidak berubah. Pada masa yang sama, sidang media yang mengiringi mengukuhkan pasaran pada pendapat bahawa menjelang akhir tahun kadar faedah untuk dolar akan meningkat dua kali lebih banyak. Harus diingatkan bahawa minggu ini pada hari jumaat, bacaan KDNK UK untuk bulan Jun akan diterbitkan, dan juga data awal mengenai KDNK untuk suku kedua. Di AS, indeks harga pengguna untuk Julai dijadualkan untuk diterbitkan pada hari ini.

Kami mengesyorkan untuk membuka kedudukan short pada pasangan GBPUSD sekiranya lilin ditutup lebih rendah dari tahap 1.2957 untuk rangka masa yang anda gunakan (dari M15 ke atas).

Tulis komen