Dolar menerima dorongan dari maklumat statistik, pasaran menunggu momentum baru

Pada siang hari khamis ketika sesi perdagangan Eropah, nilai pound British terus menurun berbanding dolar dan euro. Maklumat statistik yang tidak memberangsangkan mempengaruhi harga selama tiga hari. Pagi hari ini, Britain menerbitkan maklumat statistik jualan runcit untuk bulan Jun, yang menunjukkan penurunan sebanyak 0.5% bulanan. Sehubungan dengan itu, GBPUSD menurun dari 1.306 ke 1.297. EURGBP menaik dari 0.890 ke 0.893. Menjelang penghujung hari, dinamik pergerakan harga menurun pound British akan berterusan.

EURUSD menurun sehingga ke 1.158. Sokongan untuk mata wang dolar Amerika didorong oleh maklumat statistik aktiviti pembuatan dan tuntutan manfaat pengangguran. Bilangan tuntutan adalah sebanyak 207 ribu. Indeks aktiviti pembuatan dari Fed Philadelphia dalam bulan Julai menaik sebanyak 25.7. Menjelang petang hari, pasaran semakin reda.

Pada hari esok, perhatian akan berpindah ke dolar Kanada sehubungan dengan terbitan maklumat statistik inflasi. Sebut harga minyak juga akan terkesan dari terbitan maklumat statistik dari Baker Hughes.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar