• Forex
  • Pelaburan
  • Program Alpari Cashback
  • Tawaran dan peraduan
  • Analisis
  • Cara bermula
  • Tentang kami

EURUSD: harga berlegar berhampiran paras sokongan utama

Pasangan EURUSD didagangkan menurun pada hari Selasa, 27 Oktober. Euro menurun 0.11% ke paras 1.1795. Mata wang tunggal ini dibuka menurun semasa dagangan Eropah disebabkan oleh peningkatan bilangan jangkitan Covid-19. Pembeli melantun dari 1.1796 dan menjejaki harga ke paras tinggi intrahari pada 1.1839. Tetapi kenaikan merosot pada penanda ini. Menjelang penutupan, mata wang tunggal ini menurun ke paras 1.1793 dalam keadaan kebimbangan tentang sekatan pergerakan baru di beberapa negara di Eropah.

Euro menurun ke paras 1.1770 semasa sesi dagangan Asia hari Rabu.

Agenda makro hari ini (GMT+3)

5.00 petang Kanada: kadar faedah BoC

5.30 petang AS: laporan status inventori petroleum mingguan EIA

6.00 petang Kanada: sidang media BoC

1

Tinjauan semasa

Harga telah menurun dari garisan imbangan ke paras 1.1770. Euro jatuh apabila laporan media menyatakan bahawa kerajaan Jerman sedang mempertimbangkan ‘sekatan pergerakan terhad’ di seluruh negara selama dua minggu dengan rancangan untuk menutup semuanya kecuali kedai/perkhidmatan asas, tadika dan sekolah. Merkel dijangka akan bertemu dengan pemimpin wilayah dan mengumumkan sekatan pergerakan.

Hari ini Presiden Perancis, Emmanuel Macron akan memberikan ucapan dan juga akan mengumumkan sekatan pergerakan. UK juga sedang melobi untuk sekatan pergerakan baru.

Pada masa menulis artikel ini, EURUSD didagangkan pada 1.1771. Mata wang Eropah berlegar berhampiran garisan trend bermula dari paras rendah 1.1689. Beberapa paras sokongan terletak dalam julat 1.1758-1.1764. Walaupun bilangan kes Covid-19 yang tinggi, EURUSD dijangka pulih ke 1.1810, dengan peserta pasaran akan menunggu keputusan ECB dan sidang media Christine Lagarde.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar

Ada laman web yang lebih baik untuk anda

Laman web baru yang menarik dengan perkhidmatan yang lebih sesuai untuk lokasi anda telah dilancarkan baru-baru ini!

Daftar di sini untuk mendapatkan Bonus Selamat Datang 30% anda.