EURUSD: jangkakan penurunan ke 1.0945

Pada hari Isnin 30 Mac, dagangan pada euro ditutup menurun. Dolar AS meningkat berbanding mata wang utama selepas seminggu penurunan apabila pelabur bersedia untuk tempoh ketidakpastian yang lama. Kenaikan ini kelihatan seperti pembetulan teknikal.

Dagangan pada pasaran saham AS ditutup menaik. S&P 500 mencatatkan kenaikan mingguan tertinggi dari segi peratusan dalam tempoh 10 tahun. Indeks saham meningkat disebabkan oleh pengumuman pakej rangsangan berjumlah $2.2 trilion untuk ekonomi AS.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 10:55 Jerman: kadar pengangguran (Mac).
  • 11:30 UK: KDNK (Suku 4).
  • 12:00 Zon Eropah: IHP (Mac).
  • 15:30 Kanada: KDNK (Jan).
  • 16:00 AS: Indeks harga rumah S&P/Case-Shiller (Jan).
  • 16:45 AS: PMI Chicago (Mac).
  • 17:00 AS: keyakinan pengguna (Mac).
Pic. 1

Situasi semasa:

Jangkaan penurunan pada EURUSD telah dipenuhi, kecuali pedagang bear menembusi garisan trend pada waktu pagi ini semasa sesi Asia. Ketakutan terhadap penularan virus korona terus menjadi faktor penting dalam pasaran mata wang.

Kami menjangkakan pembetulan menurun akan berterusan. Mungkin baik untuk melihat ujian pada 1.0945/50 terlebih dahulu. Jika kadar kekal di atas 1.0953 pada hari ini, maka kita boleh menjangkakan harga mencapai semula paras tinggi 1.1148. Selain itu, perlu diingat bahawa laporan gaji bukan perladangan akan dikeluarkan di AS pada hari Jumaat. Pasaran sudah bersedia menghadapi bacaan yang buruk. Oleh itu, dagangan mungkin kekal mendatar sehingga hari Jumaat. Hari ini kami meramalkan penurunan ke garisan D3 pada 1.0945, disusuli dengan lantunan ke 1.1035.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar

Ada laman web yang lebih baik untuk anda

Laman web baru yang menarik dengan perkhidmatan yang lebih sesuai untuk lokasi anda telah dilancarkan baru-baru ini!

Daftar di sini untuk mendapatkan Bonus Selamat Datang 30% anda.