EURUSD: pengukuhan dijangka berlaku disebabkan hari cuti di AS

Pada hari Jumaat 17 Januari, euro menurun pada masa penutupan dagangan. Euro mengikuti pergerakan GBP yang menurun dengan ketara berbanding dolar AS selepas bacaan jualan runcit yang lemah untuk bulan Disember diumumkan di UK. Data ini meningkatkan kemungkinan Bank of England akan membuat keputusan untuk menurunkan kadar faedah asas negara tersebut pada mesyuarat mereka yang akan datang. Pasangan EURUSD menurun ke 1.1086. Menjelang penghujung hari, euro menurun sebanyak 0.43% dan 0.26% pada keseluruhan minggu.

Sesi Amerika menunjukkan tekanan yang berterusan pada euro disebabkan oleh hujung minggu yang panjang di AS.

Peristiwa hari ini (GMT+3):

  • 14:00 Jerman: Laporan Bulanan Buba Jerman.
  • 21:30 Zon Eropah: ucapan daripada Lagarde, Presiden ECB.
  • Cuti umum di AS.
Рис. 1

Situasi semasa:

Jangkaan pada hari Jumaat untuk penurunan dalam pasangan EURUSD dipenuhi dengan kejatuhan harga yang berakhir pada darjah ke-67. Pada carta ikut jam, struktur tiga gelombang telah terbentuk dari 1.1172. Menurut indikator AO, tiada penghujung yang ditentukan pada pergerakan menurun dan pedagang bear mungkin cuba menetapkan paras minimum baru pada penanda 1.1086.

Pada masa menulis artikel ini, euro bernilai 1.1099. Harga terapung sekitar garisan trend pada 1.1172. Memandangkan terdapat cuti umum di AS dan Operator Stokastik berada pada zon terlebih jual, diramalkan harga akan meningkat ke 1.1106 dengan penurunan selanjutnya ke 1.1089.

Kebanyakan mata wang utama didagangkan menaik dan kalendar ekonomi agak lengang. Peningkatan dalam ketaktentuan mungkin disebabkan oleh ketua ECB, Christine Lagarde yang dijadualkan untuk memberikan ucapan pada pukul 9.30 malam waktu Moscow. Menurut ramalan, kami mempertimbangkan lantunan semula yang lemah, namun begitu boleh terdapat "paras rendah berganda" yang ketara - semuanya bergantung pada aktiviti pedagang bull. Persilangan dengan euro semuanya menaik, kecuali EURAUD. Jika harga hari Isnin kekal di atas 1.1086 sehingga hari Selasa, pedagang bull akan mempunyai peluang untuk memulihkan harga ke paras 1.1140.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar

Ada laman web yang lebih baik untuk anda

Laman web baru yang menarik dengan perkhidmatan yang lebih sesuai untuk lokasi anda telah dilancarkan baru-baru ini!

Daftar di sini untuk mendapatkan Bonus Selamat Datang 30% anda.