EURUSD: pasaran menunggu laporan Gaji Bukan Perladangan

Pada hari Khamis 9 Januari, euro meningkat satu mata pada penutupan dagangan. Harga mengukuh pada 1.1105 dalam julat sempit. Perniagaan berjalan seperti biasa selepas ucapan Presiden Trump pada hari Rabu, apabila pasaran bersedia untuk menerima penerbitan laporan Gaji Bukan Perladangan yang dijadualkan pada hari ini.

Peristiwa hari ini (GMT+3):

  • 09:45 Switzerland: Kadar Pengangguran s.a. (MoM) (Dis).
  • 10:45 Perancis: Output Industri (MoM) (Nov).
  • 16:30 Kanada: Perubahan Bersih dalam Pekerjaan (Dis).
  • 16:30 AS: Gaji Bukan Perladangan (Dis), Pendapatan Ikut Jam Purata (YoY) (Dis), Kadar Penyertaan Tenaga Buruh (Dis).
  • 21:00 AS: Kiraan Pelantar Minyak AS Baker Hughes.

Situasi semasa:

Harga tidak pulih ke paras 1.1130, seperti yang diramalkan. Malah harga berada dalam julat mendatar 1.1100-1.1120. Dalam tempoh enam jam, kita boleh menjangkakan harga akan bertemu dengan garisan imbangan. Apabila perkara ini berlaku, pasaran akan matang untuk turun naik yang mendadak.

Pada hari ini, tumpuan diberikan pada laporan Gaji Bukan Perladangan AS. Diramalkan bahawa pekerjaan meningkat sebanyak 164,000 pada bulan Disember, berbanding dengan kenaikan sebanyak 266,000 pada bulan November, manakala kadar pengangguran kekal sekitar 3.5%. Penunjuk untuk pekerjaan tidak dapat diramalkan, oleh itu, mempunyai pengaruh yang kuat terhadap pasangan mata wang utama. Pada hari seperti ini, lebih baik untuk menahan diri daripada membuat ramalan. Walaupun secara teknikalnya, pasangan ini sudah bersedia untuk menurun.

Trump mengeluarkan tweet bahawa beliau akan menandatangani perjanjian perdagangan dengan China pada 15 Januari, majlis tersebut akan diadakan di Rumah Putih dengan perwakilan kanan China akan menghadirinya. Timbalan Perdana Menteri China, Liu He yang mengetuai delegasi rundingan negara tersebut dengan AS akan berada di Washington pada 13-15 Januari.

EURUSD.10012020

 

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar

Ada laman web yang lebih baik untuk anda

Laman web baru yang menarik dengan perkhidmatan yang lebih sesuai untuk lokasi anda telah dilancarkan baru-baru ini!

Daftar di sini untuk mendapatkan Bonus Selamat Datang 30% anda.