EURUSD: paras tinggi baru mungkin dicapai sebelum pembetulan yang dalam

Pada hari Isnin 30 Disember, euro meningkat 23 mata pada akhir dagangan (+0.20%). Dolar AS terus berhadapan tekanan sepanjang musim cuti ini. Euro meningkat ke 1.1211 semasa dagangan Asia dan meneruskan kenaikan ke 1.1221 semasa sesi AS.

Peristiwa hari ini (GMT+3):

  • 17:00 AS: Indeks Harga Rumah S&P/Case-Shiller (YoY) (Okt).
  • 17:45 AS: Indeks Harga Rumah (MoM) (Okt).
  • 18:00 AS: Keyakinan Pengguna.
Рис. 1

Situasi semasa:

Selepas mencapai paras tinggi baru, harga mengukuh dalam julat sempit selama 14 jam. Pasaran terus optimis tentang perjanjian perdagangan AS-China. Menurut laporan, Naib Perdana Menteri China, Liu He akan mengunjungi Washington pada hujung minggu untuk menandatangani perjanjian. Aktiviti pasaran kelihatan tenang berkaitan dengan berita yang melibatkan perjanjian perdagangan, oleh itu selepas Tahun Baru, pemain pasaran akan mengubah tumpuan mereka kepada Brexit.

Pada hari Selasa, kalendar berita menyediakan sehingga dua indeks harga rumah dan penunjuk keyakinan pengguna dari AS. Ramai pedagang dan pelabur meninggalkan kedudukan mereka sebelum Hari Krismas. Kami percaya bahawa reaksi terhadap penerbitan statistik ini tidak dijangkakan.

Berdasarkan ramalan, kami menjangkakan dinamik yang pelbagai arah daripada euro: penurunan ke 1.1190 dengan kenaikan yang selanjutnya ke 1.1223. Pasangan ini secara teknikalnya bersedia untuk pembetulan, tetapi oleh sebab pasaran tipis, lebih menguntungkan untuk mempertimbangkan keberterusan pergerakan menaik berbanding penurunan nilai.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar

Ada laman web yang lebih baik untuk anda

Laman web baru yang menarik dengan perkhidmatan yang lebih sesuai untuk lokasi anda telah dilancarkan baru-baru ini!

Daftar di sini untuk mendapatkan Bonus Selamat Datang 30% anda.