EURUSD: pedagang bear telah menembusi garisan trend

Sebelumnya:

Pada hari Selasa 14 Mei, dagangan pada euro ditutup menurun. Pasangan EURUSD merosot dari 1.1243 ke aras 1.1201. Darjah ke-45 memberikan sedikit sokongan di samping sempadan bawah saluran menaik. Saya fikir kita akan melihat beberapa turun naik yang ketara selama beberapa hari yang akan datang disebabkan oleh Donald Trump. AS telah meningkatkan tarif terhadap barangan China. China akan memperkenalkan tindakan balas pada 1 Jun. Trump berkata bahawa perbincangan perdagangan dengan China akan diteruskan dan menjangkakan bahawa mereka akan berjaya mencapai keputusan. Kerajaan China telah mengesahkan bahawa mereka berhasrat untuk terus mengadakan rundingan perdagangan.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 12:00 Zon Eropah: KDNK (S1), perubahan pekerjaan (S1).
  • 15:30 Kanada: teras IHP BoC (Apr).
  • 15:30 AS: jualan runcit (Apr), indeks pembuatan Empire State NY (Mei).
  • 17:00 AS: indeks pasaran perumahan NAHB (Mei).
  • 17:15 Zon Eropah: ucapan Cœuré daripada ECB.
  • 17:30 AS: perubahan stok minyak mentah EIA (10 Mei).
  • 23:00 AS: aliran TIC jangka panjang bersih (Mac).
EURUSD H1

Situasi semasa:

Jangkaan bahawa euro akan menurun telah dipenuhi. Pedagang bear menembusi garisan trend pada sesi Asia hari ini. Sekarang pasangan ini didagangkan pada 1.1203.

Bacaan KDNK Jerman awal untuk suku tahun pertama 2019 menunjukkan kenaikan sebanyak 0.4% seperti yang diramalkan. Pertumbuhan tahun ke tahun semakin perlahan lebih daripada jangkaan, mencatatkan kenaikan sebanyak 0.6% berbanding bacaan sebelumnya 0.9%. Sebagai respons pasaran sedikit menurun dan penurunan ini semakin giat pada masa penulisan artikel ini.

Dalam ramalan saya, saya menjangkakan euro akan menurun ke darjah ke-67 berbanding dolar pada 1.1185. Jika persilangan euro menurun semasa penurunan ini, euro akan mencecah 1.1175. Apabila kita menghampiri 1.1185, kita perlu memerhatikan volum dagangan pada pasaran hadapan euro dan juga trajektori yen dan emas. Kenaikan pada yen dan emas akan menunjukkan peningkatan tekanan.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar