EURUSD: melantun semula dari sokongan 1.1192

Matthew Anthony

Penganalisis Alpari

Sebelumnya:

Pada hari Selasa 23 April, euro menurun ke aras 1.1192 berbanding dolar AS. Dagangan pada pasangan ini ditutup pada penanda 1.1227, tetapi tekanan terhadap euro kekal disebabkan oleh penurunan ketara dolar Aussie pada pagi ini.

Dolar AS meningkat berbanding mata wang utama susulan penerbitan data perumahan. Bacaan ini menunjukkan kenaikan dalam pertumbuhan ekonomi yang selanjutnya mengurangkan kemungkinan kadar faedah diturunkan oleh Rizab Persekutuan. Kini pedagang menunggu data KDNK AS untuk suku tahun pertama pada hari Jumaat.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 11:00 Switzerland: tinjauan ZEW – jangkaan (Apr).
  • 11:00 Jerman: IFO – jangkaan (Apr), IFO – iklim perniagaan (Apr), IFO – taksiran semasa (Apr).
  • 11:30 UK: peminjaman bersih sektor awam (Mac).
  • 17:00 Kanada: keputusan dan pernyataan kadar faedah BoC, laporan dasar kewangan BoC.
  • 17:30 AS: perubahan stok minyak mentah EIA (19 Apr).
  • 18:15 Kanada: sidang media BoC.
EURUSD H1

Situasi semasa:

Pada hari Selasa, data AS membantu pedagang bear mencecah semula aras rendah 1.1226. Pasangan ini kemudiannya melantun semula dari darjah ke-112 dan sokongan (dilukis dari aras rendah 1.1179 dan 1.1184).

Semasa sesi Asia, penurunan dimulakan susulan penurunan ketara dolar Aussie yang berlaku disebabkan oleh data IHP yang lemah untuk suku tahun pertama. Susulan itu, permintaan untuk kedudukan pendek USD meningkat. Pelabur mula melindung nilai pelaburan mereka menentang penurunan selanjutnya pada AUD berdasarkan jangkaan bahawa RBA akan menurunkan kadar faedah pada mesyuarat bulan depan.

Aras rendah sesi direkodkan pada 1.1201. Terdapat risiko penurunan yang selanjutnya. Pemain besar akan mahu mengaktifkan semua aras henti mereka di bawah sokongan sebelum membuka kedudukan panjang mereka dan menurun. Dalam ramalan saya, saya menjangkakan pemulihan ke garisan trend pada 1.1242. Darjah ke-45 berada pada 1.1245. Saya tidak melihat pasangan ini akan meningkat lebih tinggi dari aras ini.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar