EURUSD: pedagang bull mengekalkan kadar pada garisan trend

Sebelumnya:

Pada hari Jumaat 8 Mac, dagangan pada euro ditutup menaik. Euro menaik berbanding dolar sepanjang sesi dagangan hari tersebut. Selepas pengumuman data pekerjaan AS yang bercampur-campur, kenaikan ini mengumpulkan rentak untuk mencapai 1.1246.

20 ribu pekerjaan baru diwujudkan di AS di luar sektor pertanian pada bulan Februari. Dolar menghadapi tekanan selepas laporan tersebut diumumkan kerana pasaran menjangkakan 180 ribu pekerjaan baru. Spekulator bertindak balas dengan membuat pesanan pendek pada dolar. Walau bagaimanapun, penurunan indeks dolar AS telah dikurangkan oleh faktor lain.

Bacaan untuk bulan Disember dan Januari telah disemak semula meningkat sebanyak 12 ribu; Disember sebanyak 5 ribu dan Januari sebanyak 7 ribu. Pengangguran AS menurun dari 3.9% kepada 3.8%. Pendapatan ikut jam purata meningkat sebanyak 0.4% selepas kenaikan 0.1% pada bulan lepas (ramalan: +0.3%).

Berita hari ini (GMT+3):

  • 10:00 Jerman: pengeluaran industri (Jan), imbangan perdagangan (Jan).
  • 15:30 AS: jualan runcit (Jan).
  • 16:00 UK: Ucapan Haskel daripada BoE.
EURUSD H1

Situasi semasa:

Pada hari Jumaat saya membuat keputusan untuk memerhatikan pasaran dari tepi. Pada masa menulis ulasan ini, euro didagangkan pada 1.1239. Pasangan ini bertukar arah menaik dari garisan D3 untuk mencapai garisan imbangan. Pasaran dalam keadaan keseimbangan pada tempoh masa ikut jam. Pasangan ini kini bersedia untuk menyimpang dari sini.

Memandangkan kalendar ekonomi hampir kosong dan turun naik harga pada hari Jumaat secara relatifnya berkurangan, hari ini saya meramalkan pasangan ini akan meneruskan pemulihan ke arah garisan trend. Pada penanda 09:00 hari ini pada carta, garisan trend melalui 1.1276. Ramalan saya ialah pasangan ini bertembung dengan garisan trend pada 1.1258 pada pertengahan hari. Saya menganggap bahawa sebelum kita boleh meningkat lagi, kita perlu melihat pembetulan ke aras 1.1209. Apabila kita mencapai garisan trend, kita boleh menjangkakan gelombang baru jualan pada euro.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar

Ada laman web yang lebih baik untuk anda

Laman web baru yang menarik dengan perkhidmatan yang lebih sesuai untuk lokasi anda telah dilancarkan baru-baru ini!

Daftar di sini untuk mendapatkan Bonus Selamat Datang 30% anda.