EURUSD: pasangan ini dijangka terus mengukuh dalam saluran menurun

Sebelumnya:

Pada hari Jumaat 22 Februari, dagangan pada mata wang tunggal ini berbanding dolar AS menunjukkan dinamik bercampur-campur. Menjelang akhir sesi Eropah, pasangan ini telah pulih ke aras 1.1356. Pada sesi AS, pasangan ini merosot ke aras 1.1317.

Penurunan dalam hasil bon AS memberikan tekanan pada dolar. Penurunan ini mungkin disebabkan oleh laporan Rizab Persekutuan tentang pertumbuhan ekonomi pada tahun 2018 yang diserahkan kepada Kongres. Pertumbuhan pada tahun 2018 dianggarkan sedikit di bawah 3%, menyebabkan kebimbangan dalam kalangan pelabur.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 13:00 UK: Ucapan daripada Gabenor BoE, Mark Carney.
EURUSD H1

Situasi semasa:

Pada masa menulis artikel ini, euro didagangkan pada 1.1345. Situasi tidak banyak berubah sejak beberapa minggu yang lalu. Pasangan ini mengekalkan trend mendatar, dengan sempadan atas sedikit meluas ke aras 1.1371. Ketaktentuan telah berkurangan sejak 3 hari yang lalu, dengan pasangan ini tidak mencapai darjah ke-45. Pada masa ini didagangkan sekitar garisan imbangan dalam saluran menurun.

Dalam ramalan saya, saya menjangkakan pasangan ini akan menguji darjah ke-45 (1.1313) dari aras tinggi 1.1366. Berdasarkan penunjuk pada tempoh masa H1 dan H4, masih terdapat potensi pertumbuhan, tetapi untuk hari ini, saya memilih kitaran ikut jam yang mencadangkan bahawa pasangan ini akan memulakan pergerakan menaik yang ketara pada sesi AS pada 26 Februari.

Pembeli telah memulihkan kerugian hari Jumaat. Berdasarkan volum dagangan, kita boleh meneka bahawa terdapat pengumpulan kedudukan panjang yang berterusan. Jika kita akan mendapat lonjakan kenaikan, kita seharusnya, secara teori, akan terlebih dahulu mencapai semula aras rendah baru-baru ini. Apabila aras henti pedagang yang lebih kecil dicetuskan, pesanan had pedagang yang lebih besar akan bermula. Pedagang besar perlu mengeksploitasikan pedagang yang lebih kecil untuk memasuki kedudukan panjang yang lebih menguntungkan.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar

Ada laman web yang lebih baik untuk anda

Laman web baru yang menarik dengan perkhidmatan yang lebih sesuai untuk lokasi anda telah dilancarkan baru-baru ini!

Daftar di sini untuk mendapatkan Bonus Selamat Datang 30% anda.