EURUSD: pasangan ini berterusan menurun

Sebelumnya:

Pada hari Selasa 5 Februari, dagangan pada euro ditutup menurun. Pasangan ini memulakan semula penurunannya apabila dagangan dibuka di Eropah, dengan penurunan mendapat rentak pada sesi AS. Menjelang akhir sesi Eropah, euro telah menurun ke aras 1.1401 berbanding dolar walaupun laporan PMI perkhidmatan yang mengecewakan di AS.

Paun menurun berbanding dolar ke aras 1.2925 disebabkan oleh data PMI British yang lemah daripada sektor perkhidmatan, serta dolar yang lebih kukuh secara meluas.

Berita hari ini (GMT+3):

  • 16:30 Kanada: permit bangunan (Dis).
  • 16:30 AS: produktiviti bukan perladangan (Q4), kos buruh seunit (Q4), imbangan perdagangan (Nov).
  • 18:00 Kanada: PMI Ivey (Jan).
  • 18:30 AS: Perubahan stok minyak mentah EIA (1 Feb).

EURUSD hourly chart

Situasi semasa:

Pada hari Isnin, pedagang bear melancarkan serangan pada darjah ke-45 dan kemudiannya pada darjah ke-67 pada hari Selasa. Di Asia, euro menurun ke aras 1.1392. Saya menjangkakan kenaikan semula dari 1.1380 (darjah ke-90) adalah kecil memandangkan kitaran menunjukkan penurunan sehingga 8 Februari, bermakna walaupun akan berlaku pembetulan, saya tidak fikir berbaloi untuk melihat kedudukan panjang sehingga hari Jumaat.

Mempertimbangkan kelajuan penurunan euro, ramalan saya ialah euro menurun ke garis lebih rendah saluran A-A atau 1.1368. Jika bilangan jualan meningkat dengan ketara, pasangan ini boleh menurun sejauh 1.1356. Bersedia untuk kemungkinan penurunan yang ketara ke aras 1.1325. Dalam mana-mana keadaan, saya menjangkakan kita akan melihat pasangan ini menurun ke aras ini menjelang hari Jumaat.

Ulasan terkini

Semua orang berpeluang untuk menjana keuntungan

Anda tidak semestinya perlu berdagang dengan sendiri untuk memperoleh pendapatan. Berlabur dengan pedagang berpengalaman dan dapatkan keuntungan!

Daftar

Ada laman web yang lebih baik untuk anda

Laman web baru yang menarik dengan perkhidmatan yang lebih sesuai untuk lokasi anda telah dilancarkan baru-baru ini!

Daftar di sini untuk mendapatkan Bonus Selamat Datang 30% anda.