Kami kini 19 tahun!

Analisis minyak mentah Brent pada 08.10.2018

Hari ini pada bahagian pertama hari terdapat penurunan harga minyak. Pada permulaan sesi dagangan Eropah, harga minyak mentah Brent turun kepada kira-kira $ 82.50 setong.

Saya mengingatkan anda bahawa pada separuh kedua minggu lepas pasangan BRNUSD naik ke tahap $ 86.50. Oleh itu, ternyata sejak beberapa hari kebelakangan ini harga satu tong jenama Brent telah menurun sebanyak $ 4 dari maksimum tempatannya. Sehubungan itu, banyak peserta pasaran mula bercakap tentang pembalikan yang lama ditunggu-tunggu dalam harga minyak.

Saya juga menulis minggu lalu yang mungkin selepas harga minyak mentah Brent meningkat kepada $ 85- $ 86 setong, maka akan ada penurunan.

Walau bagaimanapun, saya percaya bahawa ia masih belum matang untuk bercakap tentang penurunan harga minyak yang kukuh, kerana pada jangka masa sejam (H1) harga boleh melantun sekali lagi untuk menarik aliran menaik pada carta:

Jadi buat masa ini saya akan menyimpan sebut harga mata BRNUSD dan bagaimana ia akan bertindak dalam trend menaik yang berpotensi dalam H1. Juga pada jangka masa yang berat (W1, MN) Saya belum lagi melihat isyarat pembalikan. Dalam hal ini, saya tidak melihat sendiri alasan untuk membuka perjanjian untuk menjual sepasang BRNUSD.

Perhatian:

Ramalan yang dinyatakan dalam ulasan merupakan pendapat dan pandangan pengarang. Komen yang dilakukan tidak membentuk saranan atau panduan untuk perdagangan dalam pasaran kewangan. Alpari tidak bertanggungjawab atas sebarang kemungkinan kerugian (atau dalam bentuk kerosakan), sama ada secara langsung atau tidak, yang mungkin berlaku akibat dari penggunaan bahan yang diterbitkan dalam ulasan.

Kembali ke atas